آموزش صفر تا صد کار با داشبورد نرم‌افزار تنخواه‌گردان

داشبورد نرم‌افزار تنخواه‌گردان به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی برای مدیریت مالی و تنخواه‌داری است که امکانات متنوعی را برای مشاهده و تحلیل تراکنش‌های مالی فراهم می‌آورد.

این داشبورد با ارائه اطلاعات به‌روز و دقیق در مورد وضعیت مالی، به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت و با دقت از وضعیت حساب تنخواه خود مطلع شوند و تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشند. در این مقاله به بررسی جزئیات و امکانات مختلف این داشبورد می‌پردازیم.

اطلاعات کلی داشبورد نرم‌افزار

در صفحه داشبورد نرم‌افزار تنخواه‌گردان امکان مشاهده وضعیت کلی از تراکنش‌های ثبت شده خود را دارید (عکس 1).

در قسمت بالای صفحه داشبورد تاریخ امروز را مشاهده می‌کنید و در ادامه موارد زیر را می‌توانید به صورت عددی مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر کدام می‌توانید جزییات مربوطه را مشاهده کنید.

  • مانده وجه نقد: برابر است با کل مبالغ دریافتی که تا الان داشته‌اید منهای کل مبالغ پرداختی که تا الان. در واقع مانده وجه نقد، مانده حساب تنخواه شما را به لحظه به شما نشان می‌دهد.
  • خالص پرداخت‌های امروز: برابر است با مجموع پرداخت‌هایی که تاریخ پرداخت ‌آن‌ها امروز می‌باشد.
  • مخارج طبقه‌بندی نشده تنخواه‌جاری: این عدد جمع مبالغ پرداختی در تنخواه جاری را نشان می‌دهد که شما برای آن‌ها سرفصل حساب تعیین نکرده‌اید. منظور از تنخواه جاری پرداخت‌ها و دریافت‌هایی می‌باشد که تا الان در هیچ گزارش تنخواهی قرار داده نشده‌اند.

اطلاعات بعدی که در داشبورد تنخواه‌گردان مشاهده می‌کنید «پیامک‌های قابل بررسی» می‌باشد که تعداد تراکنش‌های ثبت نشده از طریق خوانش پیامک‌ها توسط نرم‌افزار را نشان می‌دهد که در بخش بعدی درباره نحوه خوانش و ثبت پیامک‌های بانکی توضیح کامل داده شده است.

بیشتر بدانید: ثبت اتوماتیک تراکنش‌ بانکی از طریق پیامک‌ها

اطلاعات کلی داشبورد نرم‌افزار

نمودار طبقه‌بندی مخارج

در داشبورد نرم‌افزار تنخواه‌گردان اطلاعات دیگری که نمایش داده می‌شود، یک بخش تحت عنوان «طبقه بندی مخارج» است. این نمودار پرداخت‌های ثبت شده را به تفکیک سرفصل‌های حساب به شما نمایش می‌دهد. شما میتوانید برای آگاهی بیشتر درباره طبقه بندی مخارج مقاله طبقه‌بندی هزینه‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان را بخوانید.

همچنین شما می‌توانید این نمودار را به صورت کلی (گزینه همه) و یا فقط برای تنخواه جاری ملاحظه فرمایید. در صورتی که تفکیک هزینه‌ها به بیش از ۴ سرفصل‌حساب تقسیم شده باشد نرم‌افزار ۳ سرفصل با بیشترین هزینه را به شما نمایش می‌دهد و بقیه موارد را تحت عنوان سایر سرفصل‌ها به صورت تجمیعی نشان می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی هرکدام از میله‌های نمودار جزییات مربوط به آن سرفصل‌حساب را مشاهده ‌‌کنید (عکس 2).

نمودار طبقه‌بندی مخارج

جزئیات اسناد پرداخت

در قسمت آخر داشبورد تنخواه‌گردان امکان مشاهده «جزیئات اسناد پرداخت» وجود دارد که پرداخت‌های ثبت شده توسط شما را براساس دارای پیوست (پرداخت‌هایی که در هنگام ثبت برای آن‌ها تصاویر فاکتورها بارگذاری شده‌اند) و بدون پیوست تفکیک می‌کند.

بیشتر بدانید: آموزش ثبت پرداخت‌ها و هزینه‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان

در نمودار افقی اول تجمیع مبالغ دارای پیوست و بدون پیوست نمایش داده شده است. در نمودار افقی دوم تعداد پرداخت‌های دارای پیوست و بدون پیوست نمایش داده شده است. همچنین شما می‌توانید این نمودار را به صورت کلی (گزینه همه) و یا فقط برای تنخواه جاری ملاحظه فرمایید (عکس 3).

جزئیات اسناد پرداخت

جمع‌بندی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، داشبورد نرم‌افزار تنخواه‌گردان اطلاعات مفید و کاربردی مانند مانده وجه نقد، پیامک‌های بانکی پردازش‌شده توسط نرم‌افزار، نمودارهای دسته‌بندی مخارج و جزئیات اسناد پرداخت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این امکانات به کاربران کمک می‌کند تا یک دید جامع از وضعیت مالی خود داشته باشند و تصمیمات مالی دقیق‌تری بگیرند. قابلیت مشاهده و تحلیل جزئیات تراکنش‌ها نیز این داشبورد را به ابزاری ارزشمند برای تنخواه‌داران تبدیل کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!