طرف‌ حساب‌ در نرم‌افزار تنخواه‌گردان + نحوه گزارش‌گیری از آن‌ها

طرف‌ حساب‌ در نرم‌افزار تنخواه‌گردان

در نرم‌افزارهای مدیریت مالی، یکی از بخش‌های مهم و کاربردی، مدیریت طرف‌حساب‌ها است. طرف‌ حساب‌ به عنوان مخاطبان اصلی تراکنش‌های مالی شما، نقش کلیدی در کنترل و نظارت بر جریان مالی کسب‌وکارها ایفا می‌کنند.

در نرم‌افزارهای تنخواه‌گردان، این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا پرداخت‌ها و دریافت‌های خود را به‌صورت دقیق‌تر و سازمان‌یافته‌تری پیگیری و مدیریت کنید. در این مقاله، به بررسی کاربردها و نحوه مدیریت طرف‌حساب‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان می‌پردازیم.

طرف‌ حساب چیست و چه کاربردی دارد؟

در نرم‌افزار تنخواه‌گردان، منظور از طرف‌ حساب‌ها، مخاطبان تراکنش‌ها هستند که شامل پرداخت‌ها و دریافت‌ها می‌شوند. به عنوان مثال، در هنگام دریافت شارژ تنخواه از یک مدیر خاص، می‌توانید طرف‌حساب مربوطه را انتخاب کنید.

شما میتوانید برای آگاهی از نحوه شارژ تنخواه مقاله شارژ تنخواه چیست + آموزش ثبت در نرم‌افزار تنخواه‌گردان را بخوانید.

همچنین، اگر خریدی از یک فروشگاه خاص انجام می‌دهید، می‌توانید آن فروشگاه را به عنوان طرف‌ حساب انتخاب نمایید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی گردش پرداخت‌ها و دریافت‌ها را برای هر طرف‌حساب مشخص کرده و گزارش‌های دقیق‌تری تهیه کنید.

مدیریت طرف‌ حساب در نرم افزار تنخواه‌گردان

برای مشاهده لیست طرف‌ حساب‌ها در یک شرکت در نرم‌افزار تنخواه‌گردان می‌توانید در صفحه «خانه» بر روی «تنظیمات» کلیک کنید و سپس بر روی «لیست طرف‌ حساب‌ها» کلیک کنید (عکس 1). در این قسمت لیست طرف‌ حساب‌ را که قبلا ایجاد کرده‌اید مشاهده می‌کنید (عکس 2).

مدیریت طرف‌حساب‌

برای ایجاد طرف‌حساب در عکس 2 بر روی کلیک کرده و به فرم ایجاد طرف‌ حساب بروید (عکس 3). در فرم باز شده، باید نام طرف‌حساب را تایپ کنید. در این فرم می‌توانید شماره تلفن طرف حساب مربوطه را نیز وارد کنید.

همچنین با فعال‌سازی بخش کد حسابداری طرف‌ حساب، رشته کدینگ حسابداری طرف حساب و با فعال‌سازی کد طرف حساب در زیر سیستم، کدهای حسابداری این طرف حساب را در نرم‌افزار حسابداری دلخواه خود را تعریف کنید، لازم به ذکر است که از این کدینگ برای اتصال به نرم‌افزارهای حسابداری استفاده خواهد شد.

اگر در نرم افزار تنخواه‌گردان از تیم‌های تنخواه‌داری استفاده می‌کنید (بیش از یک تیم‌ تنخواه‌داری تعریف کرده‌اید) و طرف حساب مربوط به هر تیم متفاوت است، می‌توانید تیک مربوط به هر تیم را گذاشته و یا بردارید تا طرف‌حساب ایجاد شده در تیم مربوط به خود قرار گیرد (عکس 3).

بیشتر بدانید: تیم تنخواه داری آموزش ثبت + مدیریت

مدیریت طرف‌حساب‌ 1

عکس 3

برای ویرایش یا حذف طرف‌حساب‌ها باید در عکس 2 بر روی  رو به روی طرف‌حساب‌ مد نظر خود کلیک کنید تا یک منو به شما نمایش داده شود (عکس 4)، سپس باید گزینه ویرایش یا حذف را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه ویرایش به فرم ویرایش طرف‌حساب‌ مربوطه خواهید رفت و می‌توانید اطلاعات مد نظر خود را ویرایش نمایید. با انتخاب گزینه حذف، یک سوال جهت اطمینان از عملیات حذف پرسیده می‌شود که باید شما آن را تایید نمایید. لازم به ذکر است که تنها طرف‌حساب‌هایی قابلیت حذف را خواهند داشت که در هیچ پرداخت و یا دریافتی استفاده نشده باشند.

بیشتر بدانید: آموزش ثبت پرداخت‌ها و هزینه‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان

مدیریت طرف‌حساب‌ 2

عکس 4

انتخاب طرف‌حساب برای فاکتورهای پرداختی

برای اینکه بتوانید گردش و عملکرد یک طرف‌حساب را در نرم‌افزار تنخواه‌گردان بررسی کنید، لازم است که در فاکتورهای پرداختی و دریافتی، طرف‌حساب مربوطه را انتخاب کنید. برای راهنمایی در مورد انتخاب طرف‌حساب در فاکتورهای پرداختی، می‌توانید به این مقاله مراجعه فرمایید.

گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها

در گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها می‌توانید تفکیک عملکرد هریک از طرف‌حساب‌ها را که در پرداخت‌ها و دریافت‌ها ثبت کرده‌اید، ببینید. عملکرد یک طرف‌حساب برابر است با جمع مبالغ دریافتی از آن شخص منهای جمع مبالغ پرداختی به آن شخص.

برای مشاهده گزارش عملکرد طرف‌حساب در صفحه «خانه» بر روی «گزارش‌ها» کلیک کنید و سپس بر روی «گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها » کلیک کنید (عکس 5). در صفحه باز شده (عکس 6) لیست طرف‌حساب‌ها را به همراه مبلغ عملکردشان را مشاهده می‌کنید همچنین با کلیک بر روی هر ردیف می‌توانید پرداخت‌ها و دریافت‌های طرف‌حساب را مشاهده کنید.

در گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها (عکس 6) با کلیک بر روی آیکون در سمت چپ بالای صفحه، امکان فیلتر کردن عملکرد طرف‌حساب‌ها بر اساس نام طرف‌حساب‌ها، تاریخ تراکنش‌ها و شماره گزارش تنخواه وجود دارد. همچنین در همان صفحه فیلتر عملکرد طرف‌حساب‌ها امکان مرتب‌سازی بر اساس نام طرف حساب و مبلغ به‌صورت صعودی یا نزولی امکان‌پذیر می‌باشد (عکس 7).

بیشتر بدانید: گزارش تنخواه | آموزش ثبت + نمونه گزارش

می‌توانید از گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها فایل PDF و EXCEL تهیه کنید و فایل‌ خروجی را دانلود، چاپ و یا اینکه برای اشخاص دیگر ارسال کنید. برای این منظور در گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها بر روی دکمه  در سمت چپ بالای عکس 6، کلیک کنید و نوع فایل خروجی مدنظر خود را انتخاب کنید.

گزارش عملکرد طرف‌حساب‌

جمع بندی

همانطور که در مقاله بالا اشاره شد، مدیریت طرف‌حساب‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان ابزاری کاربردی برای سازمان‌دهی و تحلیل تراکنش‌های مالی است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت دقیق‌تری پرداخت‌ها و دریافت‌ها را پیگیری کنید و گزارش‌های مالی جامع‌تری تهیه نمایید.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید به‌راحتی عملکرد مالی طرف‌حساب‌ها را ارزیابی کرده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!