گزارش مرور حساب‌ تنخواه‌گردان + آموزش تهیه گزارش

گزارش مرور حساب‌ تنخواه‌گردان

در این مقاله، به بررسی و تعریف گزارش مرور حساب‌ تنخواه‌گردان پرداخته و سپس روش تهیه آن را به‌صورت متنی و ویدیویی آموزش خواهیم داد. این گزارش تمامی تراکنش‌های ثبت‌شده را در قالب پرداخت‌ها و دریافت‌ها نمایش می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی مانده وجه نقد و جزئیات تراکنش‌ها را مشاهده و پیگیری کنند.

تعریف گزارش مرور حساب

گزارش مرور حساب در نرم‌افزار تنخواه‌گردان به شما امکان می‌دهد تمامی تراکنش‌های ثبت‌شده در نرم‌افزار را مشاهده کنید. این تراکنش‌ها به دو دسته دریافت‌ها و پرداخت‌ها تقسیم می‌شوند و کاربران می‌توانند جزئیات هر یک را بررسی نمایند.

در پایان گزارش، مانده حساب تنخواه‌دار نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده موجودی فعلی وی است. این گزارش به کاربران کمک می‌کند تا به‌روزرسانی دقیقی از وضعیت مالی خود داشته باشند و مدیریت بهتری بر منابع مالی خود اعمال کنند.

بیشتر بدانید: مهم ترین وظایف تنخواه دار چیست ؟

آموزش تهیه گزارش مرورحساب‌

برای مشاهده همه اطلاعات ثبت‌شده در یک شرکت در نرم‌افزار تنخواه‌گردان می‌توانید از گزارش مرور حساب‌ها استفاده کنید. برای مشاهده گزارش مرور حساب‌ها در صفحه «خانه» بر روی «گزارش‌ها» کلیک کنید و سپس بر روی «مرور حساب‌ها» کلیک کنید (عکس 1).

در این گزارش تمامی تراکنش‌ها را می‌توانید، مشاهده کنید و یا بر اساس پرداخت‌ها، دریافت‌ها فیلتر کنید. در قسمت پایین صفحه مانده وجه نقد را می‌توانید مشاهده نمایید (عکس 2).  همچنین اگر بر روی پرداخت‌ها و یا دریافت‌ها کلیک کنید، می‌توانید جمع کل پرداخت‌ها یا دریافت‌ها را مشاهده کنید (عکس 3).

آموزش تهیه گزارش مرورحساب‌

برای مشاهده جزئیات هر تراکنش و یا ویرایش و حذف کردن تراکنش‌ها می‌توانید بر روی تراکنش مدنظر کلیک کنید و به صفحه ‌نمایش آن تراکنش بروید. در صفحه ‌نمایش تراکنش (عکس 4)، با کلیک کردن بر روی دکمه  در سمت راست بالای صفحه می‌توانید تراکنش مربوطه را ویرایش و یا حذف کنید.

به‌علاوه در صفحه نمایش تراکنش‌ها در قسمت پایین یک دکمه به‌عنوان «تکرار تراکنش» قرار دارد که با کلیک کردن بر روی آن، یک فرم ثبت پرداخت و یا دریافت جدید باز می‌شود که تراکنش مربوطه در این فرم کپی می‌شود و فقط تاریخ آن به تاریخ روز تغییر پیدا می‌کند، این قابلیت برای زمانی که به‌صورت دوره‌ای یک تراکنش خاصی را انجام می‌دهید، مفید است و دیگر نیاز به وارد کردن همه اطلاعات نمی‌باشد.

آموزش تهیه گزارش مرورحساب‌1

عکس 4

در گزارش مرور حساب‌ها (عکس 2) با کلیک بر روی آیکون  در سمت چپ بالای صفحه، امکان فیلتر کردن تراکنش‌ها بر اساس شرح تراکنش‌ها، تاریخ تراکنش‌ها، با پیوست یا بدون پیوست بودن تراکنش‌ها، شماره گزارش تنخواه و موضوع‌های پرداخت و دریافت وجود دارد. همچنین در همان صفحه فیلتر مرور حساب‌ها امکان مرتب‌سازی بر اساس تاریخ، شرح، مبلغ و تاریخ و ساعت ثبت تراکنش‌ها به‌صورت صعودی یا نزولی امکان‌پذیر می‌باشد (عکس 5).

می‌توانید از گزارش مرور حساب‌ها (عکس 2) فایل PDF و EXCEL با پیوست و یا بدون پیوست تهیه کنید و فایل‌ خروجی را دانلود، چاپ و یا اینکه برای اشخاص دیگر ارسال کنید. برای این منظور در گزارش مرور حساب‌ها بر روی دکمه  در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و نوع فایل خروجی مدنظر خود را انتخاب کنید.

برای حذف دسته‌ای تراکنش‌ها و کپی کردن تراکنش‌ها بین شرکت‌های مختلف در گزارش مرور حساب‌ها دست خود بر روی یکی از تراکنش‌ها برای چند ثانیه نگه دارید تا امکان انتخاب تراکنش‌ها را مطابق عکس 6 داشته باشید.

هر تراکنشی را که می‌خواهید کپی یا حذف کنید، کافی است روی آن تراکنش کلیک کنید تا به حالت انتخاب‌شده در بیاید و یا اینکه با استفاده از دکمه انتخاب همه تراکنش‌ها در سمت راست بالای صفحه، همه‌ی تراکنش‌ها را انتخاب نمایید، سپس با استفاده از دکمه‌های  و در سمت چپ بالای صفحه تراکنش‌های انتخاب‌شده را حذف یا از این شرکت به یک شرکت دیگر کپی نمایید.

بیشتر بدانید: ضوابط تنخواه چیست + معرفی انواع آن

آموزش تهیه گزارش مرورحساب‌ها 2

ویدیوی آموزشی ایجاد گزارش تنخواه در نسخه موبایل

ویدیوی آموزشی ایجاد گزارش تنخواه در نسخه وب

جمع‌بندی

در این مقاله، مفهوم گزارش مرور حساب‌های تنخواه‌گردان توضیح داده شد و چگونگی ایجاد این گزارش به شکل نوشتاری و ویدیویی آموزش داده شد.

این گزارش تمام تراکنش‌های مالی ثبت‌شده را، چه در بخش پرداخت‌ها و چه دریافت‌ها، نمایش می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی موجودی نقدی و جزئیات مالی خود را بررسی و مدیریت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!