کاربرد هشتگ در نرم افزار تنخواه‌گردان + نحوه گزارش گیری 

کاربرد هشتگ در تنخواه‌گردان

در این مقاله به کاربرد هشتگ‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان می‌پردازیم که با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند تراکنش‌های مالی خود را به‌طور دقیق‌تری مدیریت کنند. همچنین در ادامه به آموزش مدیریت هشتگ‌ها و نحوه‌ی گزارش‌گیری از آن‌ها خواهیم پرداخت.

هشتگ در نرم‌افزار تنخواه‌گردان چه کاربردی دارند؟

از هشتگ‌ها در کنار سرفصل‌های هزینه و مراکز هزینه برای دسته‌بندی بهتر مخارج و هزینه‌های شرکت یا پروژه می‌توانید استفاده نمایید. از هشتگ‌ها می‌توانید به منظور تعریف حساب‌های بانکی، صندوق‌ها، دسته‌بندی هزینه‌ها به رسمی و غیر رسمی و … استفاده کنید که تفکیک این دسته‌ها را با توجه به رنگ‌های تعبیه شده در فرم تعریف هشتگ انجام داد.

به عنوان مثال از رنگ سبز برای تعریف حساب‌های بانکی، از رنگ آبی برای تعریف صندوق‌ها و از رنگ قرمز برای تعریف رسمی یا غیر رسمی بودن هزینه استفاده کرد.

آموزش مدیریت هشتگ‌ها

در نرم‌افزار تنخواه‌گردان برای مشاهده لیست هشتگ‌ها در یک شرکت می‌توانید در صفحه «خانه» بر روی «تنظیمات» کلیک کنید و سپس بر روی « لیست هشتگ‌ها» کلیک کنید (عکس 1). در این قسمت لیست هشتگ‌هایی را که قبلا ایجاد کرده‌اید مشاهده می‌کنید (عکس 2).

آموزش مدیریت هشتگ‌ها

برای ایجاد هشتگ در عکس 2 بر روی  کلیک کرده و به فرم ایجاد هشتگ بروید (عکس 3). در فرم باز شده، باید نام هشتگ را تایپ کنید. همچنین در این فرم می‌توانید یک رنگ برای هشتگ مربوطه در نظر بگیرید که می تواند در دسته بندی هشتگ‌ها بسیار مفید باشد.

اگر در نرم افزار تنخواه‌گردان از تیم‌های تنخواه‌داری استفاده می‌کنید (بیش از یک تیم‌ تنخواه‌داری تعریف کرده‌اید) و هشتگ مربوط به هر تیم متفاوت است، می‌توانید تیک مربوط به هر تیم را گذاشته و یا بردارید تا هشتگ ایجاد شده در تیم مربوط به خود قرار گیرد (عکس 3).

آموزش مدیریت هشتگ‌ها 3

برای ویرایش یا حذف هشتگ‌ها باید در عکس 2 روی سه نقظه و به روی هشتگ‌ مد نظر خود کلیک کنید تا یک منو به شما نمایش داده شود، سپس باید گزینه ویرایش یا حذف را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه ویرایش به فرم ویرایش هشتگ‌ مربوطه خواهید رفت و می‌توانید اطلاعات مد نظر خود را ویرایش نمایید.

با انتخاب گزینه حذف، یک سوال جهت اطمینان از عملیات حذف پرسیده می‌شود که باید شما آن را تایید نمایید. لازم به ذکر است که تنها هشتگ‌هایی قابلیت حذف را خواهند داشت که در هیچ پرداخت و یا دریافتی استفاده نشده باشند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین ویژگی های نرم افزار تنخواه‌گردان چیست؟

آموزش مدیریت هشتگ‌ها 4

نحوه گزارش‌گیری از هشتگ‌ها

برای آموزش انتخاب هشتگ‌ها در هنگام ثبت هزینه‌ها و پرداخت‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید. پس از ثبت هزینه‌ها و انتخاب هشتگ‌ها برای هزینه‌ها و مخارج، برای مشاهده گزارش هشتگ‌ها درنرم‌افزار در صفحه «خانه» بر روی «گزارش‌ها» کلیک کنید و سپس بر روی «گزارش هشتگ‌ها » کلیک کنید (عکس 5). در این گزارش نحوه نمایش به دو صورت است «گزارش عملکرد هشتگ‌ها» و «گزارش مرور هشتگ‌ها» (عکس 6).

بیشتر بدانید: آموزش ثبت پرداخت‌ها و هزینه‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان

در عکس 6 با کلیک بر روی «گزارش عملکرد هشتگ‌ها» گزارش عملکرد هر هشتگ را به تفکیک می‌توان مشاهده کرد (عکس 7). عملکرد یک هشتگ برابر است با جمع مبالغ دریافتی آن هشتگ منهای جمع مبالغ پرداختی آن هشتگ. همچنین با کلیک بر روی هر ردیف می‌توانید پرداخت‌ها و دریافت‌های هشتگ مربوطه را مشاهده کنید.

می‌توانید از گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها فایل PDF و EXCEL تهیه کنید و فایل‌ خروجی را دانلود، چاپ و یا اینکه برای اشخاص دیگر ارسال کنید. برای این منظور در گزارش عملکرد طرف‌حساب‌ها بر روی دکمه  در سمت چپ بالای ، کلیک کنید و نوع فایل خروجی مدنظر خود را انتخاب کنید.

نحوه گزارش‌گیری از هشتگ‌ها

در گزارش عملکرد هشتگ‌ها (عکس 7) با کلیک بر روی آیکون  در سمت چپ بالای صفحه، امکان فیلتر کردن عملکرد هشتگ‌ها بر اساس نام هشتگ، ، تاریخ تراکنش‌های مرتبط با هشتگ و شماره گزارش تنخواه وجود دارد. همچنین در همان صفحه فیلتر عملکرد هشتگ‌ها امکان مرتب‌سازی بر اساس نام هشتگ، رنگ هشتگ و مبلغ به‌صورت صعودی یا نزولی امکان‌پذیر می‌باشد (عکس 8).

نحوه گزارش‌گیری از هشتگ‌ها

در عکس 6 با انتخاب «گزارش مرور هشتگ‌ها» به صفحه‌ای خواهید رفت که امکان انتخاب چندین هشتگ را دارید (عکس 9) که با انتخاب هشتگ‌های مربوطه و کلیک بر روی  در سمت راست بالا صفحه تمامی پرداخت‌ها و دریافتی‌هایی را مشاهده خواهید کرد که حداقلی یکی ازهشتگ‌های انتخابی شما را دارا باشند (عکس 10).

لازم به ذکر است اگر گزینه «حاوی تمامی هشتگ‌های انتخاب‌شده» در پایین صفحه در عکس 9 را تیک کنید در صفحه بعدی تراکنش‌هایی را مشاهده خواهید که همه هشتگ‌های انتخابی شما را به صورت همزمان داشته باشند. لازم به ذکر است که در این صفحه نیز با آیکون‌  امکان دریافت فایل خروجی PDF و یا EXCEL را خواهید داشت و همچنین با استفاده از آیکون  امکان فیلتر کردن را خواهید داشت.

نحوه گزارش‌گیری از هشتگ‌ها 2

جمع بندی

در این مقاله به کاربرد هشتگ‌ها در نرم‌افزار تنخواه‌گردان پرداخته شد و بیان شد که با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید حساب‌های بانکی، صندوق‌ها، تفکیک هزینه‌ها به رسمی و غیر رسمی و … را انجام دهید. همچنین در ادامه آموزش کامل و جامعی از تعریف هشتگ‌ها و نحوه گزارش‌گیری از آن‌ها بیان شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!