نمونه فرم تنخواه حسابداری به همراه فایل قابل دانلود

نمونه فرم تنخواه حسابداری

فرم تنخواه گردان اداری

در شرکت ها و ادارات برای پرداخت های جزیی، ضروری و فوری موجود در شرکت وجهی که به آن تنخواه گفته می شود به فردی مطمئن و قابل اعتماد به نام تنخواه دار داده می شود. به فرآیند استفاده از تنخواه و واگذاری آن به تنخواه دار، فرآیند تنخواه گردان گفته می شود.

در فرایند تنخواه گردانی نیاز است تا تنخواه دار ریز پرداخت های انجام شده را به همراه فاکتور و یا رسید به موسسه یا شرکت ارائه دهد. شما میتوانید برای دسته بندی و ارائه تمامی پرداخت های انجام شده توسط تنخواه دار فرمی ایجاد شده است که فرم تنخواه حسابداری و یا فرم تنخواه گردان گفته می شود.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین دانلود رایگان فرم تنخواه با وبسایت تنخواه گردان همراه باشید.

تنخواه چیست؟

برای پرداخت هزینه‌های خرد و جزئی در سازمان‌ها یک مبلغ (معمولا پول نقد) بصورت جدا درنظر گرفته می‌شود و به آن تنخواه گفته می‌شود.

مبلغ تنخواه در اختیار یک فرد صادق که مسئولیت پرداخت هزینه‌ها را برعهده دارد واگذار می‌شود. عامل ایجاد تشکیل حساب تنخواه این است که پرداخت هزینه های جزیی و روزمره که مبالغ کوچکی نیز هستند برای ثبت در دفاتر اصلی حسابداری، حسابدار را دچار مشکل می کند.

زیرا این مبالغ کوچک ممکن است بر روی چند حساب تاثیر بگذارند و حسابدار مجبور شود که یک یا چند حساب را از دفاتر خود کم و زیاد کند که این کار درست نیست. از این رو حسابی جداگانه برای پرداخت اینگونه هزینه ها به نام حساب تنخواه ایجاد شده است.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم تنخواه میتوانید مقاله تنخواه چیست؟ آشنایی با انواع تنخواه را بخوانید.

فرم تنخواه چیست و چگونه تهیه می شود؟

فرم تنخواه حسابداری فرمی است که برای دسته بندی پرداخت های انجام شده توسط تنخواه دار و ارائه سند مربوط به هر پرداخت به حسابداری تهیه می شود که توسط تنخواه دار تکمیل و در دوره ی شارژ تنخواه به شرکت یا موسسه ارائه می شود.

تنخواه دار برای تکمیل فرم تنخواه می بایست اطلاعاتی نظیر شماره فاکتور، مبلغ پرداخت شده، شرح پرداخت و یا توضیحات مربوط به پرداخت را جهت شفاف سازی پرداخت های انجام شده ثبت و به حسابدار و یا مسئول شارژ تنخواه ارائه دهد.

تهیه فرم تنخواه کار پیچیده و دشواری نیست و اصول و چارت مشخصی جهت تهیه موجود نیست و هر شرکت بسته به نیاز های خود فرم تنخواه را تنظیم می کند و یا از فرم های آماده استفاده می کند.

سایت تنخواه گردان نیز فرم خام درخواست تنخواه را تهیه و تنظیم کرده است که در قالب ورد و اکسل قابل دریافت می باشد. برای دانلود رایگان فرم تنخواه در قالب ورد و اکسل با قابلیت ویرایش به لینک های دانلود موجود در پایان مقاله مراجعه نمایید.

نمونه فرم تنخواه حسابداری

نمونه فرم تنخواه حسابداری که توسط سایت تنخواه گردان تهیه شده است دارای ستون های اطلاعاتی مختلفی می باشد که بسیار جامع و کامل تمام مواردی که برای ثبت توسط تنخواه دار نیاز است را دربر می‌گیرد.

نمونه فرم‌های تنخواه موجود در سایت قابلیت ویرایش نیز دارند که بسته یه نیاز و سلیقه شما عزیزان می‌توانید آن‌را تغییر دهید.

نمونه فرم تنخواه حسابداری

نمونه فرم های خام درخواست تنخواه در سایت تنخواه گردان در دو قالب ورد و اکسل به صورت رایگان در دسترس شما عزیزان قرار دارد.

لینک های دانلود رایگان فرم درخواست تنخواه در باکس دانلود قرار داده شده است و شما می توانید این فرم ها به صورت رایگان در اختیار داشته باشید.

لینک دانلود فرم تنخواه با فرمت اکسل

لینک دانلود فرم تنخواه با فرمت ورد

لینک دانلود فرم تنخواه با فرمت پی دی اف

پرسش و پاسخ های متداول:

  1. چرا باید از فرم تنخواه‌گردان استفاده کنیم؟

ازفرم تنخواه‌گردان برای انجام امور تسویه مبلغ تنخواه، استفاده می‌شود.

  1. آیا فرم تنخواه‌گردان، از استاندار خاصی تبعیت می‌کند؟

عموما فرم‌های تنخواه‌گردان، به صورت سلیقه ای طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد، و استاندارد خاصی ندارد.

  1. فرم تنخواه‌گردان توسط چه کسی تکمیل می‌شود؟

تنخوه‌دار، بر اساس فاکتورها و پرداخت‌های صورت گرفته، فرم تنخواه‌گردان را تکمیل و در اختیار حسابداری قرار می‌دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *